+

+Du heter: Sofia

+Smeknamn: Sofia, endast. Christopher och hans mamma är dom enda som kallar mig Fia med tillstånd. 


+Låt som när du är ledsen sörjer till:
Någon med kent, det beror på vad jag är ledsen över.


+Beroende av:
 Choklad, sällskap, skor.


+Vad tror folk om dig?
Jag har hört några gånger att jag kan framstå som dryg. På sms och internet.


+Stämmer det? Ibland, ibland inte. Men jag uppskattar inte smileys och så fort man inte använder det är man sur eller dryg.


+Vad får du oftast komplimanger för?
Kläder, håret, ögonen och benen tror jag nog.

Hur imponerar man på dig? Det går inte förklara så det låter bra. Men: Luktar gott, fina ögon, fina kläder, fint hår, söt personlighet, självsäkerhet, humor.

+Brukar du skratta för dig själv?
Hela tiden.


+Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:
Det är hemligt.


+Var bor du?
Kristinehamn.


+Trivs du där?
Jag trivs hos Agnes, Lovisa, Caroline och Gabriella. Och hos mormor såklart.


+Hur svarar du i mobilen?
"Ah hallå" eller "Hej det är Sofia", beror ju på vem som ringer.


+Vem ringde du senast?
Caroline


+Vad sa den du senast pratade med i telefonen:
Massa bra saker, jag sov och glömde lite.

+Antal timmar sömn inatt:
6.


+Sov du ensam:
Ja.


+Brukar du komma i tid:
  Ja.

+Hur känner du dig nu:
Trött, hungrig, arg, besviken.


+Vanligaste färg på dina kläder: 
Svart.


+Vad tycker du om fötter:
Fötter är rätt så äckligt.


+Vad saknar du:
Sommar, scener, person, stockholms gator.


+Hade du en bra kväll igår:
 Bland det värsta jag varit med om.


+Favorit dryck på morgonen:
Oboy eller vatten.

+När brukar du oftast gå och lägga dig:
Tidigt om jag ska upp tidigt annars väldigt sent.


+Är du blyg?
Ibland. Beror på vem som tilltalar mig och vart jag är.

+Sysslar du med någon idrott:
Jag tycker om choklad.

+Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Man kan bli förälskad över en dag men att bli kär tar mycket längre tid än så, tror jag.


+Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag:
Spela fotboll, kolla på fotboll, ragga på tjejer, snusa, spela basket, spela tvspel, dricka öl, raka mig, ligga med en fin tjej, hänga med mina killkompisar, slåss.


+Är du nöjd med ditt liv:
ibland.


+Är du bortskämd:
Nej.

+Vad gör du i morgon:
Jag vet inte, är hemma. Kanske färgar håret, äter godis.


+Vad är du rädd för?
Att göra bort mig, att bada i sjön, att någon som går förbi mig på gatan tycker att jag är ful, att bli tjock, att någon av mina närmsta ska dö, att ringa till okända människor, att vara själv hemma, att gå ute själv när det är mörkt, att min kamera ska gå sönder, att folk ska tycka illa om mig, för råttor, att glömma.


+Har du bra vänner och äkta vänskap?
Ja.


+Vad är det finaste du fått?
Ett kent plektrum, ett armband som Robins pappa hittade när dom skulle flyttstädade, min svarta jacka, min estetfamilj, min kollektivfamilj, mina andra vänner.

+En speciell dag du minns:
9 februari 2008, 1 mars 2008, 9 januari 2010, 11 juni, 22 juli 2010. Sen ett till datum jag inte minns.


+Du samlar på:
Skor, fina saker, svarta saker, väskor, sjalar, armband, trådar.


+Vem ringer du när du är arg/ledsen:
Annie, Karro, Lovisa eller Agnes.

+När grät du senast:
Igår.


+Vad skulle du göra om du vann en miljon:
Handla, köpa en thomas sabo ananas till Agnes sen spara.


+Vill du gifta dig:
Kanske.

+Vill du ha barn:
Kanske någon gång. Man brukar väl ändra sig om det där har jag hört.


+Är du musikalisk?
Nä.


+Vad dricker du helst när du är törstig:
Vatten


+Bor dina föräldrar tillsammans:
Nej.


+Har du någon gång gråtit dej till sömns:
Ja.


+Biter du på naglarna:
Aldrig.

2010-08-22


Kommentarer
Postat av: Agnes

Thomas Sabo-ananasen. Tack. Jag skulle bli glad. <3

2010-08-22 @ 23:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0