H E L G E N

Ja i fredags minns jag inte vad jag gjorde.
I lördags åkte jag med Zara och Caroline till Karlstad.
Hittade en onödig sak, byxor.
Två nödvändiga saker, solglajjor och örhängen.

Örhängena har jag letat efter överallt utan framgång, hur länge som helst. Och nu är jag gladast i världen att jag hittade dom.
Jag fick syn på dom på Stina en gång för hundra år sen och det var det perfekta örhänget och suktat efter likadana. (Hon hade bara i ett, så ja. Konstigt skrivet. Det gör inget.)
Jag tog mig mod och frågade vart hon köpt dom, och givetvis från mormorn i finland.
Eller var det farmorn?
Eller var det ens någon utav dom?
Jag minns inte. Men iallafall.
Med ännu mindre hopp gav jag inte upp mitt letande.
Nästa stopp: Karlstad.
Går in överallt och sista hoppet var Glitter. Som jag aldrig besöker.
Så finns det såna jag vill ha.
Vilken lycka, fest och halleluja!

All denna fest för pytte, pytte, pyttesmå runda silverkulor. Mindre än ett knappnålshuvud.
Perfektion.


Och idag, söndag. Har jag ätit pizza, cheesballs och en jäkla massa ben and jerrys.
Känner mig riktigt snuskig och kanske borde tänka på mitt sockerintag?
Jag kommer säkert ångra mig imorgon och glömt bort att jag skrev att jag skulle fundera på sockerintaget.

tack och hej.


2011-02-20


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0